Skandaler, der bragte højprofilerede nyhedsankre



Ved Carmen Ribecca OG Nicki Swift/19. februar 2016, 20:22 EDT/Opdateret: 25. december, 2017 11:19 EDT

Det er en nyhedsankers ansvar at objektivt rapportere fakta, som kræver en vis grad af tillid mellem journalisten og seeren. En stor skandale kan sprænge den tillid og sende hele nyhedsrumets troværdighed hvirvlende ned i drænet. Med den døgnåbne nyhedscyklus, der konstant er sulten efter indhold, er en skam journalist en saftig scoop som enhver. Her er nogle nyhedsankre, der overraskende befandt sig i den forkerte ende af historien.

Bill O'Reilly



Lang tid Fox News vært Bill O'Reilly blev tvunget fra netværket i kølvandet på The New York Times rapport om bomberhvor han afslørede, at han betalte omkring 13 millioner dollars i hemmelige bosættelser til fem kvinder, der beskyldte ham for 'seksuel chikane eller anden upassende adfærd.'

O'Reilly har heftigt benægtet enhver beskyldning, selv i sin erklæring om at forlade netværket, da han sagde, at det var 'enormt skuffende, at vi skiller måder på grund af fuldstændigt ubegrundede påstande.'

Fox News moderselskab, 21. århundrede Fox, indrammede O'Reilly's udstødning som en gensidig beslutning og hævdede i en erklæring: 'Efter en grundig og omhyggelig gennemgang af påstandene er virksomheden og Bill O'Reilly enige om, at Bill O'Reilly ikke vil være vender tilbage til Fox News Channel. ' Det menes bredt, at offentligt pres og tab af annoncørsupport var indflydelsesrige i O'Reillys udgang.

Den meningsfulde skaber afIngen spinzone senere dukkede op igen via sin hjemmeside og podcast, Ingen spin-nyheder, hvor han har fortsat sin daglige kommentar til aktuelle begivenheder. Han fik dog endnu et slag for sit ry i oktober 2017, da en anden artikel iThe New York Timesudsat en sjette seksuel chikane forlig, som O'Reilly efter sigende udbetalte $ 32 millioner.

Eric Bolling



Eric Bolling, Fox News talende hoved og co-vært af Fox News Specialists, så hans kabelnyhedskarriere forsvinde midt i rapporter om hans påståede skæve adfærd over for medarbejdere. Den 4. august 2017, HuffPost offentliggjorde en rapport, der hævdede, at den havde talt med 12 kvinder, der sagde, at Bolling havde sendt 'et uopfordret foto af mandlige kønsorganer via tekstbesked til mindst to kolleger hos Fox Business og en kollega hos Fox News.'

Bolling blev suspenderet af Fox News, men han benægtede påstandene, tweeting: 'Jeg ser frem til at rydde mit navn asap.' Han undlod også at frigive nogen form for formel erklæring om benægtelse i stedet for at sagsøge den HuffPost reporter, der brød historien, Yashar Ali, til ærekrænkelse, ifølge Bred vifte. Fox News lanceret sin egen undersøgelse ind i sagen, og en måned senere var Bolling ude.

I en erklæring fra a Fox News talsmand, netværket sagde, 'Bolling og Fox har accepteret at dele måder i mindelighed,' og meddelte, at hans show ville blive annulleret. 'Vi takker Eric for hans 10 års service til vores loyale seere og ønsker ham held og lykke.'

Brian Williams



Brian Williams havde den perfekte blanding af allman-lighed og professionel integritet. Han var George Clooney for netværksnyheder. Det hele ændrede sig i 2015, da han blev udsat for at lyve om at være i en Chinook-helikopter, der blev tvunget ned efter at have taget RPG-brand i Irak. Han var faktisk i en helt anden helikopter cirka en halv time væk fra, hvor chopperangrebet skete.

Denne opdagelse åbnede oversvømmelsesportene for kontrol af medier og internet, som hurtigt blev afsløret mere overdrevne krav eller ligefrem løgne, han havde fortalt om rapportering fra New Orleans under orkanen Katrina, Berlinmurens fald og mere. Efter hvad mange betragtede som en utilstrækkelig undskyldning i luften, Blev Williams suspenderet uden løn, indtil han til sidst blev genindsat den MSNBC til at fungere som Chief Breaking News Anchor, der lyder alle slags smarte, men i virkeligheden var en massiv dæmning. I betragtning af hans fejltagelser er det slags bemærkelsesværdigt, at han stadig er en nyhedsmand.

Rick Sanchez



I det, der sandsynligvis var den letteste opsigelse af medarbejderne gennem tiderne, blev Rick Sanchez fyret fra CNN dagen efter hans berygtede SiriusXM-interview med Pete Dominick, hvor han rullede nogle tunge antisemitiske bemærkninger, der var i stand til at dræbe enhver karriere, så meget mindre en der er afhængig af folks intrinsiske tro på din objektive journalistiske integritet.

ABC Nyheder transkriberede Sanchez's bemærkninger, der indeholdt: 'Jeg siger dig, at alle, der driver CNN, er meget som Stewart, og en masse mennesker, der driver alle de andre netværk, ligner Stewart, og at antyde, at de på en eller anden måde de, folket i er dette land, der er jødisk, et undertrykt mindretal? Ja ... Jeg kan ikke se nogen ikke få et job i disse dage, fordi de er jødiske. '

CNN udsendte den terse erklæring: 'Rick Sanchez er ikke længere hos virksomheden. Vi takker Rick for hans mange års tjeneste, og vi ønsker ham lykke. Sanchez tog derefter en hiatus før springer tilbage på Fox News Latino, hvor han fungerer som bidragyder. Nogle gange vises han på Fox News, som sandsynligvis udsender ham bag en betydelig forsinkelse til redigeringsformål, i tilfælde af at han beslutter at gå alt Infowars en gang til.

Og snarere



I 2004 60 minutter producent Mary Mapes bragte en historie til dengang-CBS Evening News anker Dan Rather om dokumenter, der antyder, at præsident George W. Bush kan have modtog præferencebehandling angående hans tjeneste i Texas Air National Guard. Efter det, han mente var tilstrækkelig gennemgang af dokumenterne, herunder en verbal validering fra en af ​​de højere i Bushs gamle kommandokæde, tog Rather historien til luften.

Alt dette faldt midt i Bushs tilbagevalgbud. Tidspunktet, sammen med beskyldningens skandaløse karakter, skabte et massivt oprør. Bloggere ubarmhjertigt gennemgik dokumenterne og udfordrede ethvert aspekt af deres ægthed. Nøglespillere gentagne udsagn de gjorde til Mapes 'undersøgelsesteam, og CBS News blev snart et mål for andre større nyhedssteder.

Da Rather var historiens ansigt, landede skylden i sidste ende i hans skød, og pres fra netværket tvang til en undskyldning i luften. Cirka to måneder efter undskyldningen snarere meddelte sin fratræden fra ankersædet, skønt han hævdede, at hans beslutning 'ikke var påvirket af National Guard-historien.'

'Jeg har været heldig og velsignet gennem disse år at have det, der er, for mig, det bedste job i verden og at have det på CBS News, ”Sagde snarere under sin afsætningsmeddelelse. 'Undervejs har jeg haft æren af ​​at samarbejde med nogle af de mest talentfulde, dedikerede fagfolk i verden, og jeg værdsætter muligheden for at fortsætte med det i de kommende år.'

Lara Logan



Lara Logan var ikke et anker, men hun var en hurtig stigende reporter for 60 minutter der bestemt havde øjet med de store netværkstole. Hendes frontlinjeberetning fra Kabul, Afghanistan og oprør i forbindelse med det arabiske forår sætter hende på kortet som en uredd og ambitiøs journalist, der gik til ekstreme områder for at lande en historie.


Chelsea Peretti

Efter at have været offer i en skræmmende seksuelt overgreb på Tahrir-pladsen - en historie, der fulgte med sin egen kontroversrunde - troede Logan, at hun landede et stort scoop på Benghazi-angrebet i 2012. Logan var stærkt afhængig af Dylan Davies, en sikkerhedskontrakt, der hævdede at have været til stede, da den amerikanske ambassadør Christopher Stevens og fire andre amerikanere blev dræbt, rapporterede Logan Davies 'version af begivenhederne om 60 minutter. Desværre fortalte Davies en meget anderledes historie til FBI og andre, der besmittede hans troværdighed.

Logan undskyldte i luftenog blev efterfølgende bedt om at tage 'en orlov.' Efter seks måneder, hunvendte tilbage til 60 minutter, men stanken af ​​Benghazi-skandalen fortsætter med at overskygge hendes omdømme.

Keith Olbermann



Selvom ingen ensom skandale skændte Keith Olbermann, har hans åbenlyst uprofessionelle opførsel kostet ham job hos ESPN, MSNBC og Current TV samt FOK News Channel, der lyder som en parodi på Fox, men i virkeligheden var Olbermanns egen blog og web serie. FOK Nyhedskanal blev slukket i sin aftale med Aktuelt TV, der gik af farvel, da Olbermann angiveligt flækkede på halvdelen af ​​hans planlagte arbejdsdage, ifølge Talepunkter Memo.

Nuværende tv forklarede Olbermanns afgang på denne måde: 'Nuværende blev også baseret på værdierne af respekt, åbenhed, kollegialitet og loyalitet overfor vores seere. Desværre afspejles disse værdier ikke længere i vores forhold til Keith Olbermann, og vi har afsluttet det. '

Med hensyn til hans stints hos MSNBC og ESPN blev Olbermann udsat for førstnævnte kort efter, at det blev afsløret, at han ikke lykkedes at få godkendelse for flere politiske bidrag, rapporteret CNN. Hans afgang fra ESPN (som faktisk var hans anden gang, han blev ansat i sportsudsenderen) var rapporteret som 'en forretningsbeslutning om at bevæge sig i en anden retning', men der var mumling om opvarmede kontraktstvister og netværkets utilfredshed med Olbermanns kommentar til NFL-kommissær Roger Goodell.

Ann Curry



Idet historien går, blev Ann Curry brugt som bonde i en strategi for at få Matt Lauer til at fratræde sin kontrakt; hun blev tilbudt I dag ankerstol i håb om, at hun ville mislykkes. Brian Stetlers bog, Toppen af ​​morgenen: Inde i Cutthroat World of Morning TV (via New York magasin) detaljerede oplysninger om de påståede bagdørsforhandlinger. Ifølge bogen er Meredith Vieira afgang fra Alley sammen med God morgen AmerikaStigningen i ratings gav både Lauer og Curry mulighed for at udnytte saftige kontrakter. Lauer's aftale var tæt på slutningen, og Curry havde en kontraktbestemmelse, der sikrede hende en revne i ankersædet efter Viera, eller hun kunne gå til et andet netværk. Det eneste problem: Lauer angiveligt ikke kunne tåle Curry, så for at holde Lauer lykkelig måtte netværket angiveligt finde en måde at grøfte Curry på. Har du alt det?

Det antages, at netværkschefer og veteranbesætningsmedlemmer, som heller ikke favoriserede Curry, fremkaldte et ubehageligt arbejdsmiljø, hvilket fik hende til at forlade stillingen frivilligt og således fralægge Lauer i processen. Curry leverede entåreværende exit-tale fra I dag show sofa kun to år efter at hun indtog sin plads på den.

Vi ved, hvad du tænker: dette lyder som en masse cloak-and-dolk buggery til et show, der senere lancerede et segment, hvor Carson Daly bare gennemgår Twitter. Måske er Curry vinderen her?